Overzicht relaties

Hierarchisch bovenliggend
Voorgangers en opvolgers
Identiteit
Parallelle namen
Afdeling Post en Archiefzaken
Afdeling Archief en postbehandeling
Andere namen
APA
Beschrijving
Bestaansperiode
Begindatum
1951
Einddatum
1991
Functies en activiteiten

De afdeling had taken omtrent:
-ontvangst en distributie van de stukken;
-beheer over en toezicht op de archiefadministratie, de registratuur en het oud-archief van het ministerie en van de posten in het buitenland vanaf 1871, alsmede op de interne postverbindingen;
-onderricht in de archiefadministratie.[1]

 

 

Structuur

De Dienst Documentaire Informatievoorziening (DDI) werd begin jaren '90 ingericht, een coördinerende directie op het gebied van archief, bibliotheek, documentatie en kennismanagement. Hiermee verdwenen de hoofdafdeling Onderzoek en Documentatie (AOD) en de centrale afdeling Post- en Archiefzaken (APA) van het toneel. De postzaken, voorheen voor APA, werden overgenomen door de nieuw Facilitaire Dienst Interne Zaken (FDI), waar ook de Transportdienst (TR), de hoofdafdeling Verbindingen en Materiële Zaken (AVB) en de afdeling Post en Koerierszaken (BP/KD) werden ondergebracht.

Relaties
Bovenliggend niveau
Naam Periode Beschrijving
Assistent Secretaris-Generaal Administratieve Zaken 1951 tot 1991
Opvolgers
Naam Jaar van overgang Beschrijving
Directie Documentaire Informatievoorziening (BZ) 1991
Facilitaire Dienst Interne Zaken (BZ) 1991
Beheer
Identificatiecode van de instelling
Doc-Direkt
Publicatiestatus
Definitief
Niveau van detaillering
Gedeeltelijk
URL (permalink)
https://hdl.handle.net/10648/44626373-26af-427d-8fd0-1c7e0f705ad9
Bronnen

[1] Staatsalmanak 1970