Overzicht relaties

Directie Bedrijfsvoering (EZ)

Hierarchisch bovenliggend
Voorgangers en opvolgers
Identiteit
Andere namen
DBV
Beschrijving
Bestaansperiode
Begindatum
2010
Geschiedenis

<br>

Functies en activiteiten

De taken zijn:<p>het ontwikkelen van beleid en adviseren van de departementsleiding en het management en het leveren van een bijdrage aan interdepartementale beleidsontwikkeling, op het gebied van de facilitaire diensten, personeel en organisatie, inkoop, ICT-toepassingen, informatievoorziening, huisvesting en ondersteuning van het management bij directoraten-generaal en stafdirecties;</p><p>het adviseren van de departementsleiding en het management over en het implementeren van beleid op het gebied van management development, mobiliteit (Transforce), werving, opleiding en de personeelscyclus;</p><p>het ondersteunen en adviseren van de departementsleiding en het management inzake medezeggenschap, P-advies en sociaal-juridische zaken;</p><p>het uitvoeren van taken rond personeels- en salarisadministratie voor zover die niet bij P-Direkt zijn ondergebracht en met betrekking tot de personeelsstichting;</p><p>het fungeren als Chief Information Officer binnen het Ministerie van Economische Zaken zoals bepaald door het directoraat-generaal Organisatie en Bedrijfsvoering Rijk van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.</p><p>het beschikbaar stellen en houden van ICT-toepassingen, ondersteuning bij het gebruik van toepassingen en het functioneel beheer van concernapplicaties en gegevensbeheer voor Identity Management;</p><p>het geven van sturing aan de DICTU;</p><p>het uitvoeren van de post- en archieffunctie van het kerndepartement;</p><p>het voorzien in informatiecentra, interne nieuwsvoorziening en intranet;</p><p>het adviseren over en het ontwikkelen van nieuwe informatieproducten, informatiekanalen, toepassingen en functionaliteiten;</p><p>het coördineren van de inkoop van het ministerie, alsmede het ondertekenen van contracten en raamovereenkomsten in opdracht van een hoofd van dienst;</p><p>het aangaan van overeenkomsten op het terrein van roerende goederen en dienstverlening, alsmede het materiële beheer van roerende goederen;</p><p>het voeren van regie en het zorg dragen van uitvoering op het gebied van huisvesting, waaronder begrepen huur, koop en beheer van vastgoed, werkplekinrichting, technisch onderhoud, ruimtebeheer en verhuizingen;</p><p>het voorzien in overige facilitaire zaken, waaronder begrepen personenvervoer, vertaaldiensten, telefooncentrale en uitvoering van evenementen;</p><p>het voorzien in de secretariële ondersteuning bij directoraten-generaal en stafdirecties en het standaardiseren van bijbehorende werkprocessen;</p><p>het adviseren van het management bij directoraten-generaal en stafdirecties op bedrijfsvoeringsterreinen en het doorgeleiden van wensen naar het juiste onderdeel binnen de directie Bedrijfsvoering;</p><p>het ondersteunen van concern en bestuur bij organisatieontwikkeling en verandertrajecten door middel van advisering, teamcoaching en procesbegeleiding;</p><p>voorbereiden van (inter)departementaal overleg op het terrein van organisatie en bedrijfsvoering en het zorg dragen voor een integrale afweging;</p><p>het voortouw nemen op bedrijfsvoeringsbrede thema’s zoals het nieuwe werken, (informatie-)beveiliging, integriteit en programmatisch werken;</p><p>het voorzien in expertise en capaciteit op het terrein van beleid (projectenpool), bedrijfsvoering en interim-management;</p><p>het leveren van diensten en voorzieningen voor een vlot verloop van het dagelijkse werk voor de individuele medewerker van het kerndepartement, waaronder begrepen het reserveren van vergaderzalen met catering, het voorzien in toegangspassen en het afhandelen van vragen en storingsmeldingen;</p><p>het behandelen van verzoeken tot het organiseren van evenementen en verzoeken tot interne verhuizingen;</p><p>het verzorgen van de communicatie binnen het kerndepartement inzake bedrijfsvoeringsonderwerpen en het beheer van de huisstijl;</p><p>het leveren van managementinformatie ten behoeve van de departementsleiding en dienstonderdelen op het gebied van bedrijfsvoering;</p><p>de controle op de personele budgetten, processen en formatie van het kerndepartement;</p><p>de financiële controle op materiële budgetten en het bewaken van de kwaliteit van werkprocessen van de directie.</p>

Relaties
Bovenliggend niveau
Naam Periode Beschrijving
Algemene Leiding (EZ) 2010
Beheer
Identificatiecode van de instelling
Doc-Direkt
Publicatiestatus
Definitief
Niveau van detaillering
Gedeeltelijk
URL (permalink)
https://hdl.handle.net/10648/76727622-56ab-4e85-8291-9e597ab97afd