Overzicht relaties

Directie Facilitaire en Informatie Dienst (VROM)

Hierarchisch bovenliggend
Voorgangers en opvolgers
Identiteit
Andere namen
FID
Beschrijving
Bestaansperiode
Begindatum
2004
Einddatum
2007
Geschiedenis

<br>

Functies en activiteiten

<p>a. beschikbaar stellen van huisvesting voor het Ministerie, zowel op centraal als op regionaal niveau op basis van standaardwerkplekken binnen de meerjarige budgettaire grenzen van de rijkshuisvestingsbudgetten en met in achtneming van de criteria zoals deze door de Concernstaf /POI worden vastgesteld. Voorts zorgt FID voor het vergaderzalenbeheer;</p><p>b. de FID opereert namens het Ministerie als opdrachtgever naar de Rijksgebouwendienst, die zorgdraagt voor de aankoop, huur en afstoting van (delen van ) panden;</p><p>c. leveren van huishoudelijke dienstverlening in en om de VROM-panden, zoals schoonmaak, gevelreiniging, groenvoorziening, catering, bewaking, bedrijfshulpverlening, post, reprografie, drukwerk en distributie.;</p><p>d. afsluiten van vervoersovereenkomsten, het verstrekken van losse vervoersbewijzen voor (binnenlandse) dienstreizen en het beschikbaar stellen van dienstfietsen;</p><p>e. adviseren over de aankoop van goederen en diensten en verzorgen van aanbestedingsprocedures, de opstelling van contracten voor de aankoop van goederen en diensten, het bestellen van goederen en diensten binnen mantelovereenkomsten, waaronder de activiteiten van FLEXCHANGE, het samenwerkingsverband tussen VROM en de uitzendorganisaties;</p><p>f. personenvervoer van de Bewindspersonen, de Ambtelijke Leiding en de hoofden van dienst;</p><p>g. beoordelen van en adviseren over het door het integraal management ingediende ICT voorstellen vanuit de invalshoek functioneel en technisch beheer;</p><p>h. beheer van de centrale ICT-infrastructuur, bestaande uit het interne netwerk en het serverbeheer;</p><p>i. beheer van de relaties tussen het VROM-netwerk en externe netwerken (internet, RYX). Voor zover nodig vindt dienstverlening plaats op basis van dienstspecifieke eisen binnen afgesloten overeenkomsten;</p><p>j. verzorgen van het technische en het functioneel beheer van door het Ministerie gebruikte geautomatiseerde systemen;</p><p>k. verzorgen van de documentaire informatievoorziening, bestaande uit de bibliotheek en documentatie, de (naar dienst/directieniveau gedeconcentreerde) dynamische archieven en het semi-statisch archief;</p><p>l. adviseren en deelnemen aan projecten ten aanzien van de verbetering en de vernieuwing van het beheer op de terreinen ICT, huisvesting en documentaire informatievoorziening, in opdracht van de Concernstaf en andere diensten van het Ministerie;</p><p>m. voor zover de uitvoering van de dienstverlening wordt uitbesteed aan externe partijen, treedt FID op als opdrachtgever. FID is verantwoordelijk voor de geleverde kwaliteit.</p>

Relaties
Bovenliggend niveau
Naam Periode Beschrijving
Gemeenschappelijke Dienst (VROM) 2004 tot 2007
Beheer
Identificatiecode van de instelling
Doc-Direkt
Publicatiestatus
Definitief
Niveau van detaillering
Gedeeltelijk
URL (permalink)
https://hdl.handle.net/10648/c06c3aa6-8966-49d2-a3e9-3a25cedfdd4b