Overzicht relaties

Directie Inspectieondersteuning en Informatiehuishouding (SZ...

Hierarchisch bovenliggend
Voorgangers en opvolgers
Identiteit
Andere namen
I&I
Beschrijving
Bestaansperiode
Begindatum
2011
Geschiedenis

<br>

Functies en activiteiten

<p>De directie I&amp;I zorgt ervoor dat inspecteurs, rechercheurs, onderzoekers, adviseurs en managers van de Inspectie SZW hun werk zo goed mogelijk kunnen doen door een effectieve en efficiënte ondersteuning en informatiehuishouding. Tevens adviseert en ondersteunt I&amp;I het IG team bij sturing en beheersing van de organisatie, vanuit een integrale visie op ondersteuning en bedrijfsvoering. Twee onderdelen van de directie worden hier uitgelicht: De Frontoffice van I&amp;I is het centrale punt binnen de Inspectie SZW waar alle (ongevals)meldingen, klachten en signalen binnenkomen en worden beoordeeld op hun prioriteit.</p><p>Boete, Dwangsom en Inning (BDI), ook wel bekend als „Boetebureau‟ is gericht op het borgen van de kwaliteit en tijdigheid van punitieve en reparatoire sanctiebesluiten en het adequaat innen van deze gelden.</p><p>De directie Informatiehuishouding en inspectieondersteuning is verantwoordelijk voor: (Stcrt. 2011-23089)</p><p>het zorgdragen voor een effectieve en efficiënte bedrijfsvoering van de inspectie, met uitzondering van de vaststelling van de formatie, voor periodieke evaluatie daarvan en voor de planning en bewaking van de productie van de eigen directie;</p><p>het dynamisch archiefbeheer van de inspectie; het opstellen, vaststellen en onderhouden van het ordeningsplan van de inspectie;</p><p>de planning, administratie en control, waaronder mede begrepen het financiële beheer, van de inspectie, van welk beheer het afzonderlijke financiële beheer van de baten-lastendienst directie Werk en Inkomen deel uitmaakt;</p><p>het voorbereiden van het jaarplan, het inspectieplan en het jaarverslag van de inspectie, in samenwerking en afstemming met de overige directies van de inspectie;</p><p>het personeelsadvies en -beleid, de personeelsontwikkeling en het personeelsbeheer van de inspectie;</p><p>de ondersteuning van de organisatieontwikkeling van de inspectie;</p><p>het facilitymanagement en het relatiemanagement met leveranciers van de inspectie, en de afstemming daarover met de directie Bedrijfsvoering van het ministerie, alsmede de beveiliging van personen en gebouwen;</p><p>het materieel beheer overeenkomstig de Regeling materieelbeheer rijksoverheid 2006 en de Regeling materieelbeheer museale voorwerpen;</p><p>het binnen de door de inspecteur-generaal gestelde kaders verzorgen van het informatiemanagement en de informatievoorziening van de inspectie in brede zin, waaronder mede begrepen de specifieke (beveiligings)eisen aan apparatuur voor, toegang tot de gebruiksruimten door en gebruik van informatie door medewerkers, betrokken bij de opsporing;</p><p>het verlenen van administratieve ondersteuning voor de werkzaamheden van de inspectie;</p><p>de administratieve en secretariële ondersteuning van de inspecteur-generaal, de directeuren en de managers van de inspectie;</p><p>het ontvangen, beoordelen en doorgeleiden van ongevalsmeldingen en overige meldingen, klachten signalen, ontheffingsverzoeken en vrijstellingsverzoeken naar de inhoudelijk verantwoordelijke directie, met uitzondering van opsporingssignalen die rechtstreeks worden ontvangen door de directie Opsporing;</p><p>het opstellen van boete- en bestuursdwangbeschikkingen van de inspectie in het kader van toezicht en handhaving, en de executie van die beschikkingen.</p>

Beheer
Identificatiecode van de instelling
Doc-Direkt
Publicatiestatus
Definitief
Niveau van detaillering
Gedeeltelijk
URL (permalink)
https://hdl.handle.net/10648/c91c787a-7194-45a6-989c-b22a4fbaf7fe