Overzicht relaties

Directie VROM Administratiekantoor (VROM)

Hierarchisch bovenliggend
Voorgangers en opvolgers
Identiteit
Andere namen
VAK
Beschrijving
Bestaansperiode
Begindatum
2004
Einddatum
2007
Geschiedenis

<br>

Functies en activiteiten

<p>financiƫle administratie: het verzorgen van de administratie (invoer, registratie, mutatie en verificatie) van opdrachten en het uitvoeren van de betaalfunctie;</p><p>personeelsadministratie: het verzorgen van de administratie: (invoer, registratie, mutatie en verificatie) van personele gegevens; het leveren van administratieve ondersteuning in het kader van P&amp;O-processen;</p><p>salarisadministratie: het verzorgen van de administratie (invoer, registratie en mutatie) van salarisgegevens; betaalbaarstelling van salaris en vergoedingen;</p><p>administratieve organisatie: het opstellen en beheren van de administratieve organisatie en werkinstructies aangaande de VAK-administaties en het verkeer tussen VAK en andere directies;</p><p>interne controle: het uitvoeren van interne controles op de werking van de VAK administraties en de toepassing van bijbehorende administratieve organisatie en werkinstructies;</p><p>informatievoorziening bedrijfsvoering:</p><p>het verzorgen van een tijdige en juiste informatievoorziening ten aanzien van (meerjaren)begrotingscijfers, realisatiecijfers ten behoeve van maand-, kwartaal-,en jaarverantwoordingen en andere standaardrapportages ten aanzien van de bedrijfsvoering;</p><p>het in dit kader opstellen en beschikbaar stellen van rapportages, overzichten, verslagen op basis van de door het VAK gevoerde administraties;</p><p>formatiebeheer: het beheren van de organisatiestructuur en -inrichting van organisatieonderdelen en de (top)formaties van het Ministerie in het personeelsregistratiesysteem (PeRCC);</p><p>informatie-/helpdeskfunctie: het verstrekken van inlichtingen, het geven van voorlichting en het beantwoorden van vragen aangaande de inhoud en toepassing van regelingen en procedures die zijn gekoppeld aan de door het VAK gevoerde administraties.</p><p>In aanvulling op de taken van de directie VROM Administratiekantoor geldt specifiek dat de directeur van het VROM Administratiekantoor verantwoordelijk is voor de ondertekening van alle beschikkingen en correspondentie voor zover het de personeels- en salarisadministerie betreft. Hierbij geldt dat het feitelijk besluit door de bevoegde lijnmanager wordt genomen met de ondertekening van de opdracht danwel de mutatie wordt genomen.</p>

Relaties
Bovenliggend niveau
Naam Periode Beschrijving
Gemeenschappelijke Dienst (VROM) 2004 tot 2007
Beheer
Identificatiecode van de instelling
RvIHH
Publicatiestatus
Definitief
Niveau van detaillering
Gedeeltelijk
URL (permalink)
https://hdl.handle.net/10648/c74e9641-12a8-4da9-9579-770c2de9c7e7