Overzicht relaties

Reclame Code Commissie (WVC, OCW)

Hierarchisch bovenliggend
Voorgangers en opvolgers
Identiteit
Andere namen
RCC
Beschrijving
Bestaansperiode
Begindatum
1988
Geschiedenis

<br>

Functies en activiteiten

<p>De Reclame Code Commissie bevordert dat adverteerders verantwoorde reclame maken zodat de consument vertrouwen in reclame heeft én behoudt.</p><p>Wanneer men een klacht heeft over een reclame-uiting kan deze worden ingediend bij de RCC. De (voorzitter)RCC toetst of de betreffende reclame-uiting voldoet aan de regels in de Nederlandse Reclame Code (NRC). Tegen elke uitspraak van de (voorzitter van de) RCC kan bezwaar bij de voltallige RCC c.q. in beroep worden gegaan bij het College van Beroep (CvB). Wanneer een overtreding van de NRC is vastgesteld, volgt de afdeling Compliance of de betrokken adverteerder gevolg geeft aan de uitspraak van de (voorzitter van de) RCC en/of het CvB.</p>

Structuur

<p>De RCC is ingesteld als opvolger van de Reclameraad per 1 januari 1988, instellingsgrondslag is de Mediawet 1988.</p><p>De RCC is organisatorisch ondergebracht bij de Stichting Reclame Code (SRC).</p>

Relaties
Voorgangers
Naam Jaar van overgang Beschrijving
Reclameraad (CRM, WVC) 1988
Beheer
Identificatiecode van de instelling
Doc-Direkt
Publicatiestatus
Definitief
Niveau van detaillering
Gedeeltelijk
URL (permalink)
https://hdl.handle.net/10648/663ba89a-35f2-405e-9a57-336606d86b69