Overzicht relaties

Hierarchisch bovenliggend
Voorgangers en opvolgers
Beschrijving
Bestaansperiode
Begindatum
1950
Einddatum
1977
Functies en activiteiten

De uitvoering van de Comptabiliteitswet 1927, zoals nader omschreven in de regeling Comptabiliteit 1959;

Het behandelen van aangelegenheden de inwendige dienst betreffende;

De zaken betreffende registratie, archief en documentatie.

De afdeling had taken omtrent:

-samenstelling van de begrotingen, jaarlijkse rekeningen en verslagen;

-preventief toezicht en controle op handelingen waaraan geldelijke gevolgen verbonden waren;

-onderzoek en betaalbaarstelling van vorderingen;

-algemene boekhouding;

-behandelen van personeelsaangelegenheden;

-centrale postbehandeling en archiefbeheer;

-type- en reproductiewerk;

-materiaalvoorziening en –beheer;

-regeling van de huishoudelijke en bewakingsdienst. [1]

 

Structuur

In 1977 opgegaan in de centrale afdeling Financieel-economische en Administratieve Zaken.

Onder de afdeling ressorteerden bureau Begrotingszaken, Boekhouding en Verificatie, bureau Personeel en Salarissen, bureau Algemene Dienst, bureau Registratuur, Archief en Documentatie.[2]

 

 

Relaties
Bovenliggend niveau
Naam Periode Beschrijving
Kabinet van de Minister-President (AZ) 1950 tot 1977
Opvolgers
Naam Jaar van overgang Beschrijving
Centrale Hoofdafdeling Financieel-Economische en Administratieve Zaken (AZ) 1977
Beheer
Identificatiecode van de instelling
Doc-Direkt
Publicatiestatus
Definitief
Niveau van detaillering
Gedeeltelijk
URL (permalink)
https://hdl.handle.net/10648/f2938013-33ce-4a0b-be4f-d8cbde64a089
Bronnen

[1] Staatsalmanak 1950, 1955, 1957

[2] Staatsalmanak 1952, 1955, 1957