De Districts-Schoolartsendienst Midden-Kennemerland stond onder toezicht van een Commissie van beheer, bestaande uit burgemeesters van de deelnemende gemeenten, volgens de gemeenschappelijke regeling betreffende het geneeskundig schooltoezicht vanaf 16 september 1941. In de gemeenschappelijke regeling participeerden de gemeenten Akersloot, Beverwijk, Castricum, Heemskerk en Uitgeest. De gemeente Beverwijk was aangewezen als centrumgemeente. De burgemeester van Beverwijk was tevens voorzitter van de Commissie van beheer. De secretaris-penningmeester was ook een ambtenaar van de gemeente Beverwijk. In 1984 ging de Schoolartsendienst op in de Districts-Gezondheidsdienst Midden-Kennemerland (DGD). Sinds 1980 is de Districts-Gezondheidsdienst Midden-Kennemerland (DGD) een gemeenschappelijke regeling van de gemeente Beverwijk. Deze dienstverlening richtte zich met algemene gezondheidszorg en jeugdgezondheidszorg op de gehele bevolking. Wijzigingen van de gemeenschappelijke regeling werden vastgesteld door het algemeen bestuur op 21 juni 1989 met de vermelding dat het openbaar lichaam gevestigd was te Heemskerk en ook aangewezen was als rechtspersoon. Met ingang van 1 oktober 1992 is de gemeenschappelijke regeling opgeheven.