Overzicht relaties

Hierarchisch bovenliggend
Voorgangers en opvolgers
Identiteit
Andere namen
bRB
Beschrijving
Bestaansperiode
Begindatum
2010
Einddatum
2015
Geschiedenis

<br>

Functies en activiteiten

<p>Het bureau regie bedrijfsvoering BZK draagt zorg voor een op de BZK organisatie afgestemde dienstverlening voor bedrijfsvoeringstaken. Het betreft integrale dienstverlening op de basisdienstverlening op de domeinen: personeel, organisatie, financieel, inkoop, ICT, facilitaire zaken, documentaire en archiefdiensten in samenhang. Binnen BZK is het overgrote deel van deze dienstverlening uitgeplaatst, alleen diensten die niet rijksbreed worden geshared worden nog door DCB zelf uitgevoerd (achterblijvende taken).</p><p>De CIO-office zorgt voor: betere grip op de beleids- en bedrijfsvoeringprojecten met een belangrijke ICT-component, het bewaken van de rijksbrede kaders en richtlijnen op het terrein van informatievoorziening en ICT en bevordering van de samenhang van informatiestromen en specifieke vraagstukken met een ICT-component. </p>

Structuur

<p>Ingesteld via organisatiebesluit met ingang van 14 oktober 2010.</p><p>In het kader van de reorganisatie Nieuw BZK zijn de beheersmatige taken van het bureau in 2016 opgenomen in het cluster Staf en Ondersteuning van de nieuw gevormde directie Concernondersteuning.</p>

Relaties
Bovenliggend niveau
Naam Periode Beschrijving
Dienst Concernstaf en Bedrijfsvoering (BZK) 2010 tot 2015
Voorgangers
Naam Jaar van overgang Beschrijving
Directie Personeel, Regie, ICT en Organisatie (BZK) 2010
Beheer
Identificatiecode van de instelling
Doc-Direkt
Publicatiestatus
Definitief
Niveau van detaillering
Gedeeltelijk
URL (permalink)
https://hdl.handle.net/10648/92976b78-4746-4cb5-bcea-bcef51d807e1