Met een wijziging in het Organisatiebesluit BZK 2015 is de uitvoeringsorganisatie tijdelijk onder de leiding van de directeur-generaal Rijksvastgoedbedrijf geplaatst. In het kader van de reorganisatie Nieuw BZK is per 1 oktober 2015 een nieuw dg gevormd: het Directoraat-Generaal Vastgoed en Bedrijfsvoering Rijk (DGVBR). Per 1 januari 2016 werd de RvIHH (toen nog Doc-Direkt geheten) formeel ondergebracht onder dit directoraat-generaal.
Doc-Direkt bestond sinds 2013 uit een aantal afdelingen:
- Staf;
- Afdeling Financiƫn en Control;
- Afdeling Productie-ondersteuning;
- Afdeling Beheren en Digitaliseren;
- Afdeling Bewerken;
- Afdeling Digitale Documenthuishouding.
Ontwikkelingen hebben gemaakt dat daar veranderingen in zijn gekomen, met als opvallendste verandering het verdwijnen van de Afdeling Productie-ondersteuning. De taken van deze afdeling zijn in de periode 2013-2018 herverdeeld en terechtgekomen binnen de andere afdelingen.
Per 1 mei 2024 is de organisatie zowel als de naam van Doc-Direkt ingrijpend gewijzigd. Met ingang van deze datum heet de organisatie Rijksorganisatie voor Informatiehuishouding (RvIHH).
De RvIHH bestaat uit:
De CEO met daaronder een stafafdeling Concern control;
de Unit Operatie, aangestuurd door de COO, met daaronder een stafbureau Operations offfice en de onderdelen Integraal archiefbeheer, Meta databeheer & management, Gebruikersondersteuning, Modulaire diensten en Scanstraten;
de Unit innovatie & vernieuwing, aangestuurd door de CInnO, met daaronder de onderdelen Advies, Campus, Projecten en programma's en het Project- en programma office;
de Unit strategie & kennis, aangestuurd door de CIO, met daaronder de onderdelen Strategie en CIO-office en
de Unit bedrijfsvoering, aangestuurd door de CFO, met daaronder de onderdelen Communicatie, Finance & control, Staf en organisatie en Informatiemanagement.