De directie Bedrijfsvoering is belast met:
Ontwikkelen van een departementaal personeels- en organisatiebeleid;
Informeren, adviseren en ondersteunen van het hoofd van het departement op personeel- en organisatiegebied;
Informeren, adviseren en ondersteunen van de directeuren en de lagere leidinggevenden bij de uitvoering van hun taak;
Ontwikkelen van ARBO-beleid;
Informeren, adviseren en ondersteunen van individuele medewerkers op personeelsgebied;
Verzorgen van de financiƫle administratie;
Adviseren en ondersteunen m.b.t. de financieel- economische en de bedrijfseconomische aspecten van de bedrijfsvoering en de beheersing van bedrijfsprocessen;
Ondersteunen van de AZ-organisatie en FEZ-Control in het bijzonder;
Ontwikkelen, adviseren en ondersteunen van facilitair beleid;
Zorgdragen voor beveiliging, vervoer en verzorging van personen, documenten en berichten;
Aanbieden, beheren en onderhouden van adequate huisvestingsfaciliteiten (gebouwen en werkplekken);
Organisatie van de bedrijfshulpverlening;
Ontwikkelen, adviseren en ondersteunen van het informatie- en communicatietechnologiebeleid;
Adviseren en ondersteunen van het management bij de ontwikkeling en het onderhouden van ICT-projecten;
Beheren en onderhouden van de ICT-infrastructuur;
Ontwikkelen, adviseren en ondersteunen van het informatiebeveiligingsbeleid;
Ondersteunen van de gebruikers en het verzorgen van de kantoorautomatisering en de telefonie;
Deelname aan interdepartementale gremia;
Adviseren, ondersteunen en controlfunctie ten aanzien van juridische aangelegenheden.