Identiteit
Andere namen
FAZ
Beschrijving
Bestaansperiode
Begindatum
2000
Einddatum
2011
Functies en activiteiten

De Centrale Afdeling Facilitaire Zaken is belast met:

Ontwikkelen, adviseren en ondersteunen van het facilitaire beleid;

Zorgdragen voor beveiliging, vervoer en verzorging van personen, documenten en berichten;

Het aanbieden, beheren en onderhouden van adequate huisvestingsfaciliteiten (gebouwen en werkplekken);

De organisatie van de bedrijfshulpverlening.

Structuur

Ingesteld bij Vaststelling organisatie en taakverdelingMinisterie van Algemene Zaken per 20 september 2000.

De Centrale Afdeling Communicatietechnologie, Informatie- en Documentmanagement is in 2004 ontstaan door afstoting van de op dit terrein betrekking hebbende taken uit de centrale afdeling Facilitaire Zaken. De naamgeving en het resterende taakpakket bleven ongewijzigd.

In 2011 is FAZ onderdeel geworden van de nieuwe Directie Bedrijfsvoering.

Relaties
Bovenliggend niveau
Naam Periode Beschrijving
Ministerie van Algemene Zaken (MinAZ) 2000 tot 2011
Voorgangers
Naam Jaar van overgang Beschrijving
Centrale Afdeling Facilitaire en Informatie-Aangelegenheden (AZ) 2000
Opvolgers
Naam Jaar van overgang Beschrijving
Directie Bedrijfsvoering (AZ) 2011
Centrale Afdeling Communicatietechnologie, Informatie- en Documentmanagement (AZ) 2004
Beheer
Identificatiecode van de instelling
Doc-Direkt
Publicatiestatus
Definitief
Niveau van detaillering
Gedeeltelijk
URL (permalink)
https://hdl.handle.net/10648/82c9f08d-135b-4e3c-bcd3-f65f33c34b75